Miesiąc: styczeń 2022

Suszone owoce – zdrowa i pyszna przekąska

Szukając zdrowej i szybkiej przekąski, wiele z nas w pierwszej kolejności wybiera orzechy lub pełnozbożowe ciastka, zapominając, że suszone owoce również mają wiele do zaoferowania. Nie cieszą się one dużą popularnością, ale zdecydowanie zasługują na więcej uznania. Są nie tylko pyszne i słodkie, ale również zdrowe. Mają one wiele zalet, o których nie wszyscy wiedzą. Dlaczego warto je jeść? Jakie plusy mają suszone owoce? Jak można je wykorzystać?

Zalety suszonych owoców

Suszone owoce odznaczają się szeregiem zalet. Po pierwsze, są one pozbawione wody, dzięki czemu mają o wiele dłuższy termin przydatności niż świeże owoce i w odpowiednich warunkach mogą przetrwać naprawdę długi czas. Są one naturalnie słodkie i mają przyjemną konsystencję. Jeśli czujemy ochotę na coś słodkiego, warto sięgnąć właśnie po nie. Są one także o wiele lepszym rozwiązaniem niż chipsy, paluszki czy inne słone przekąski. Świetnie sprawdzą się w każdą porę roku i zawsze smakują wyśmienicie.

Właściwości suszonych owoców

Wielu osobom wydaje się, że suszone owoce są pozbawione swoich drogocennych witamin i minerałów. Nic bardziej mylnego. Są one bogatym źródłem wielu składników, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Znajdziemy w nich mnóstwo błonnika, a także witaminy A, C, E, a także z grupy B, zwłaszcza B1 i B2. Zawierają one także dużo potasu i żelaza. Suszone owoce są bardzo sycące, a regularnie spożywane wspomagają usuwanie toksyn i zwiększają naszą odporność.

Jak wykorzystać suszone owoce?

Suszone owoce są bardzo uniwersalne i możemy je przemycić do swojej diety na wiele różnych sposobów. Świetnie sprawdzą się jako przekąska, ale możemy je również dodać do przeróżnych posiłków, zarówno słodkich, jak i wytrawnych. Doskonale nadają się do owsianki, wypieków czy deserów. Można je także dodać do potraw mięsnych, sosów, sałatek czy ryżu. Ich naturalnie słodki smak sprawi, że posiłki będą smakować jeszcze lepiej, a do tego będą o wiele zdrowsze.

 

Suszone owoce – alternatywa dla słodyczy

Wybór słodyczy w dzisiejszych czasach jest ogromny. Sklepowe półki wręcz uginają się od rozmaitych słodkości, w pięknych opakowaniach i o niebanalnym smaku. Choć niewątpliwie, każdy z nas czasem ma ochotę na coś słodkiego, należy pamiętać o tym, że słodycze to nie najzdrowszy wybór. Mimo że są smaczne, to jednak ich nadmiar może prowadzić do pogorszenia naszego stanu zdrowia i sylwetki.

Co więc zrobić, jeśli będziemy mieć ochotę na coś słodkiego? Oczywiście, kostka czekolady czy kawałek ciasta od czasu do czasu nie zaszkodzi. Można jednak postawić na zdrowszą opcję i cieszyć się słodką przekąską.

Zdrowe i słodkie

Alternatywą dla słodyczy są owoce. Można wybrać świeże, bądź suszone. Suszone owoce dostępne są niemal w każdym sklepie spożywczym, choć nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić je samodzielnie w domu.

Do suszenia owoców polecane jest:

  • skorzystanie z piekarnika,
  • wystawienie ich na wolne powietrze,
  • użycie specjalnej suszarki do owoców.

Taka przekąska jest bardzo różnorodna: w smaku znakomite będą jabłka, banany, śliwki czy daktyle. Co więcej, z łatwością można je zapakować i zabrać ze sobą do każdego miejsca.

Dlaczego warto postawić na suszone owoce?


Słodki smak suszone owoce zawdzięczają naturalnym cukrom. Są znacznie lepszą i zdrowszą alternatywą dla popularnych słodyczy. Posiadają bowiem wiele witamin i minerałów, pozytywnie wpływających na nasze zdrowie. Choć nierzadko w kontekście suszonych owoców wspomina się o kaloriach, należy zauważyć, że posiadają ich one o niemal połowę mniej, niż czekoladowe batony, ciastka czy czekolada.

Co więcej, są bardzo trwałe, przez co przez długi czas można je przechowywać. 

Suszone owoce z łatwością są w stanie zaspokoić ochotę na coś słodkiego, poradzą sobie także z nagłym głodem. Zawartość błonnika i cennych minerałów, mimo iż niższa niż w świeżych owocach, jest równie satysfakcjonująca.

Suszone owoce mogą stać się pyszną przekąską w ciągu dnia. Stosowane jako dodatek do drugiego śniadania czy podwieczorek, poradzą sobie z małym głodem, a także uzupełnią witaminy i pobudzą jelita do działania za pomocą zawartego w nich błonnika. Jak najbardziej, będzie to dobry wybór; zarówno dla dużych, jak i małych.

 

Co jeść na diecie?

Nowy Rok to czas, kiedy często postanawiamy wprowadzić dobre nawyki. Wielu z nas chce, rzucić palenie, żyć aktywniej czy też zacząć więcej czytać. Jednym z najpopularniejszych postanowień noworocznych jest zrzucenie zbędnych kilogramów. Jak tego dokonać? Na czym się skupić? A przede wszystkim jak się odżywiać? Nie musimy wybierać konkretnej diety. Wystarczy, że będziemy odżywiać się rozsądniej niż dotychczas. Zamiast śmieciowego jedzenia możemy przygotować, inne,  zdrowsze przekąski i potrawy.

Niedoceniana owsianka

Wiele osób słysząc o owsiance dostaje gęsiej skórki. Często ten posiłek wydaje się nam mdły i mało atrakcyjny. To wielki błąd, ponieważ owsiankę możemy przygotować na bardzo wiele smacznych sposobów. Spożywanie owsianki niesie ze sobą liczne korzyści, ponieważ zawiera ona witaminy i błonnik. Jak ją przygotować, aby była smaczna? Kilka łyżek owsianki należ zalać mlekiem. Dodajmy do tego suszone owoce z marketu internetowego BEE i skrojony banan. Innym sposobem jest dorzucenie do płatków pokrojonego w kostkę jabłka. Całość trzeba posypać cynamonem. Dobrym pomysłem jest owsianka z dodatkiem kakao, orzechów, a nawet niektórych warzyw. Wszystko zależy od nas i tego jakie składniki najbardziej lubimy. 

Zielenina

Sałata to kolejny składnik, który powinniśmy spożywać, będąc na diecie. Sama sałata posiada jednak zbyt mało intensywny smak. Gdy dorzucimy kilka innych produktów, możemy stworzyć całkiem smaczną przekąskę. Do sałaty wystarczy dodać pomidor, pestki słonecznika i suszone owoce np. żurawinę. Do tego dorzucamy jajko, a wszystko polewamy sosem z jogurtu naturalnego i czosnku.

Koktajle


Do  diety osób odchudzających się warto również wprowadzić postać płynną czyli zdrowe i pyszne koktajle. Możemy je przygotować na bazie wody lub mleka. Shake można sporządzić z dowolnych owoców jak i warzyw np. banana, jabłka czy marchwi. Bardzo wartościowe są również koktajle z czerwonych buraków, do których możemy dodać np. jabłko czy gruszkę. Pamiętajmy jednak o tym, że to dość twarde warzywo, więc nasz blender powinien mieć dużą moc, aby wszystko posiekać.

Dieta nie musi być ani nudna, ani niesmaczna. Wystarczy się tylko do niej dobrze przygotować. Mamy do dyspozycji wiele smacznych składników. Pamiętajmy również o dodatkach jak orzechy, suszone owoce, pestki dyni czy słonecznika i kiełki, które urozmaicą nasze dania.