Co jeść na diecie?

Co jeść na diecie?

Nowy Rok to czas, kiedy często postanawiamy wprowadzić dobre nawyki. Wielu z nas chce, rzucić palenie, żyć aktywniej czy też zacząć więcej czytać. Jednym z najpopularniejszych postanowień noworocznych jest zrzucenie zbędnych kilogramów. Jak tego dokonać? Na czym się skupić? A przede wszystkim jak się odżywiać? Nie musimy wybierać konkretnej diety. Wystarczy, że będziemy odżywiać się rozsądniej niż dotychczas. Zamiast śmieciowego jedzenia możemy przygotować, inne,  zdrowsze przekąski i potrawy.

Niedoceniana owsianka

Wiele osób słysząc o owsiance dostaje gęsiej skórki. Często ten posiłek wydaje się nam mdły i mało atrakcyjny. To wielki błąd, ponieważ owsiankę możemy przygotować na bardzo wiele smacznych sposobów. Spożywanie owsianki niesie ze sobą liczne korzyści, ponieważ zawiera ona witaminy i błonnik. Jak ją przygotować, aby była smaczna? Kilka łyżek owsianki należ zalać mlekiem. Dodajmy do tego suszone owoce z marketu internetowego BEE i skrojony banan. Innym sposobem jest dorzucenie do płatków pokrojonego w kostkę jabłka. Całość trzeba posypać cynamonem. Dobrym pomysłem jest owsianka z dodatkiem kakao, orzechów, a nawet niektórych warzyw. Wszystko zależy od nas i tego jakie składniki najbardziej lubimy. 

Zielenina

Sałata to kolejny składnik, który powinniśmy spożywać, będąc na diecie. Sama sałata posiada jednak zbyt mało intensywny smak. Gdy dorzucimy kilka innych produktów, możemy stworzyć całkiem smaczną przekąskę. Do sałaty wystarczy dodać pomidor, pestki słonecznika i suszone owoce np. żurawinę. Do tego dorzucamy jajko, a wszystko polewamy sosem z jogurtu naturalnego i czosnku.

Koktajle


Do  diety osób odchudzających się warto również wprowadzić postać płynną czyli zdrowe i pyszne koktajle. Możemy je przygotować na bazie wody lub mleka. Shake można sporządzić z dowolnych owoców jak i warzyw np. banana, jabłka czy marchwi. Bardzo wartościowe są również koktajle z czerwonych buraków, do których możemy dodać np. jabłko czy gruszkę. Pamiętajmy jednak o tym, że to dość twarde warzywo, więc nasz blender powinien mieć dużą moc, aby wszystko posiekać.

Dieta nie musi być ani nudna, ani niesmaczna. Wystarczy się tylko do niej dobrze przygotować. Mamy do dyspozycji wiele smacznych składników. Pamiętajmy również o dodatkach jak orzechy, suszone owoce, pestki dyni czy słonecznika i kiełki, które urozmaicą nasze dania.