Suszone owoce – alternatywa dla słodyczy

Suszone owoce – alternatywa dla słodyczy

Wybór słodyczy w dzisiejszych czasach jest ogromny. Sklepowe półki wręcz uginają się od rozmaitych słodkości, w pięknych opakowaniach i o niebanalnym smaku. Choć niewątpliwie, każdy z nas czasem ma ochotę na coś słodkiego, należy pamiętać o tym, że słodycze to nie najzdrowszy wybór. Mimo że są smaczne, to jednak ich nadmiar może prowadzić do pogorszenia naszego stanu zdrowia i sylwetki.

Co więc zrobić, jeśli będziemy mieć ochotę na coś słodkiego? Oczywiście, kostka czekolady czy kawałek ciasta od czasu do czasu nie zaszkodzi. Można jednak postawić na zdrowszą opcję i cieszyć się słodką przekąską.

Zdrowe i słodkie

Alternatywą dla słodyczy są owoce. Można wybrać świeże, bądź suszone. Suszone owoce dostępne są niemal w każdym sklepie spożywczym, choć nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić je samodzielnie w domu.

Do suszenia owoców polecane jest:

  • skorzystanie z piekarnika,
  • wystawienie ich na wolne powietrze,
  • użycie specjalnej suszarki do owoców.

Taka przekąska jest bardzo różnorodna: w smaku znakomite będą jabłka, banany, śliwki czy daktyle. Co więcej, z łatwością można je zapakować i zabrać ze sobą do każdego miejsca.

Dlaczego warto postawić na suszone owoce?


Słodki smak suszone owoce zawdzięczają naturalnym cukrom. Są znacznie lepszą i zdrowszą alternatywą dla popularnych słodyczy. Posiadają bowiem wiele witamin i minerałów, pozytywnie wpływających na nasze zdrowie. Choć nierzadko w kontekście suszonych owoców wspomina się o kaloriach, należy zauważyć, że posiadają ich one o niemal połowę mniej, niż czekoladowe batony, ciastka czy czekolada.

Co więcej, są bardzo trwałe, przez co przez długi czas można je przechowywać. 

Suszone owoce z łatwością są w stanie zaspokoić ochotę na coś słodkiego, poradzą sobie także z nagłym głodem. Zawartość błonnika i cennych minerałów, mimo iż niższa niż w świeżych owocach, jest równie satysfakcjonująca.

Suszone owoce mogą stać się pyszną przekąską w ciągu dnia. Stosowane jako dodatek do drugiego śniadania czy podwieczorek, poradzą sobie z małym głodem, a także uzupełnią witaminy i pobudzą jelita do działania za pomocą zawartego w nich błonnika. Jak najbardziej, będzie to dobry wybór; zarówno dla dużych, jak i małych.